Fra international rekruttering til shared service center for tandlægeklinikker
Hvordan får man idéen til at hjælpe tandlægeklinikker med alt lige fra marketing til økonomi, klinikdrift og rekruttering? Hvordan identificerer man om, og hvordan, tandklinikker kan hjælpes og optimeres? Læs med her, hvis du er interesseret.
Et stillads omkring tandlæger
Kube&Co er ikke en virksomhed, der er opstået ud af det blå. Virksomheden er, ifølge partner og medskaber af Kube&Co Tue Sand Larsen, udviklet på baggrund af det allerede-eksisterende internationale rekrutteringsselskab Medicolink. Medicolink, der blev etableret i 2007, har rekrutteret mere end 150 speciallæger og tandlæger fra EU-lande til Danmark, som en løsning på personalemanglen inden for sundhedssektoren i Danmark. Specifikt i forbindelse med rekrutteringer af klinikejere til danske tandlægeklinikker så Tue Sand Larsen og Rasmus Jacobsen – partnere og stiftere af både Medicolink og Kube&Co – at der fandtes et hav af forhold, som man som nyrekrutteret og udenlandsk tandklinikejer skal gebærde sig i, forholde sig til og håndtere.
Hvilket serviceniveau forventer danske tandpatienter? Hvordan forholder man sig til kulturen i Danmark – både i form af en bredere nationalkultur og en mere afgrænset klinikkultur? Hvad er det for nogen rammer, som man skal lede og fordele arbejdet på en tandlægeklinik inden for? Hvordan fungerer ydelsessystemet i Danmark og hvordan tilpasses og ajourføres NIR (Nationale Infektionshygiejniske Retningslinjer) m.m.?
Kube&Co´s oprindelige forretningsidé rodfæstede sig som en hjælp og en støtte til disse udenlandske klinikejere, således at de nemmere ville kunne navigere i Danmark i forhold til struktur, kultur, love og regler. Altså som en opbygning af et stillads omkring tandlæger og klinikejere, der kom til Danmark.
En tandlægeklinik med fokus på patienterne
Tue Sand Larsen og Rasmus Jakobsens så samtidig længere ind i krystalkuglen: Hvad med en tandlægeklinik, hvor alle klinikrelaterede funktioner blev uddelegeret til specialister, så arbejdet 1) blev udført på højest mulige niveau og 2) blev gjort økonomisk rationelt. Ved brug af Kube&Co’s services kunne klinikken i stedet koncentere sig om patientbehandling.
I dag er det ikke kun udenlandske klinkejere, der abonnerer på Kube&Co´s services og produkter. En lang række tandlægeklinikker rundt om i Danmark finder også forretningen attraktiv og værdifuld. De oplever at få løst deres opgaver på et højt niveau og med en besparelse til følge. De oplever også, hvordan der, når man kommer af med de opgaver, der ikke har med patienter og behandling at gøre, er større fokus på patienterne og dermed øget patienttilfredshed på klinikken.
Vi kan også hjælpe dig
Sidder du som klinikejer og er din interesse for Kube&Co’s services blevet vagt? Så tøv ikke med at kontakte os lige her eller ring på + 77 34 33 22, så kan vi snakke om hvordan vi kan hjælpe lige netop din tandlægeklinik.