Er du en af de få, der tror at digital marketing er spild af penge? Eller er du blot interesseret i at høre, hvorfor og hvordan digital marketing kan hjælpe din virksomhed med at få succes? Så vil vi hos Kube&Co anbefale dig at læse med her. Digital marketing er nemlig meget fordelagtigt for en hvilken som helst form for virksomhed.
Først et par eksempler på, hvad digital marketing egentligt er:
SEO: Også kaldet Search Engine Optimization eller søgemaskineoptimering, er en strategi, hvor målet er at få sin virksomhed så højt op i søgemaskine-resultaterne som muligt. SEO marketing er meget vigtigt ift. at give virksomheden opmærksomhed, ved at være det første søgeresultat brugeren støder på.
SoMe marketing: Denne kategori dækker over marketing på alle social medie platforme, såsom Facebook, Instagram osv. Med den store aktivitet, der findes på de sociale medier i dag, så er det utroligt vigtigt at have SoMe marketing som en stor del af virksomhedens kommunikation til målgruppen.
Content marketing: Content marketing er en strategi, der går ud på at skabe værdifuldt indhold, hvor målet er at fastholde en specifik målgruppe af kunder. En blog er fx. en perfekt kanal for content marketing.
E-mail marketing: I denne form for marketing bruger virksomheder e-mails, og sender dem ud til en liste, der består af folk, der har sagt ja til at modtage mails fra virksomhederne. Vha. disse e-mail kan man bygge et forhold op til sine abonnenter og på den måde informere dem om, hvad der sker i virksomheden, og via det gøre sine kunder mere loyale og på den måde sprede budskabet og skabe mere brand-værdi. En type marketing e-mail kan fx. være et nyhedsbrev.
1. Du skal være der, hvor dine kunder er
Dine kunder er på de sociale medier, så selvfølgelig skal du også være der. Ifølge Danmarks Statistik har 97% af alle danskere internet- og computeradgang mindst én gang dagligt, og 66% af danskerne bruger Facebook mindst én gang i ugen. Digital marketing er derfor den perfekte mulighed for at mødes med nuværende og potentielle patienter.
Du bliver mere tydelig i dine patienters hverdag og de vil nemmere genkende forretningens logo og det den står for. Via marketing får din forretning en stemme, og mulighed for at vise forretningens værdier. Din forretning bliver nemmere og tilgå og meget mere familiær.
2. Digital marketing kan skabe gode relationer, troværdighed og tillid
Er der ferie i forretningen, er der nyheder, nye produkter eller tilbud? Med marketing er det nemt at informere kunderne. Tilliden er allerede bygget, og de følger dig på de sociale medier. Det er nemt at række ud til dem.
3. Du kan nå din specifikke målgruppe
Kunden ved ikke du eksisterer, men skriver i Google søgefeltet ”Tandlæge nær mig”. Når man laver godt marketing, kan man sørge for, at hjemmesider får de bedste placeringer i Google. Du vil derfor komme frem som en af de første, hvis ikke den første, mulighed over listen af tandlæger. Hvis kunden skal bruge en tandlæge, er der stor sandsynlighed for, at kunden vælger en tandlæge blandt topplaceringerne, fordi det er hurtigst og nemmest.
4. Digital marketing kan øge din omsætning
Den øgede online synlighed, og med den øgede synlighed kommer der muligheder for øget omsætning og vækst på din klinik.
Når man øger sin online synlighed vil flere personer højst sandsynligt opdage klinikken på internettet. Dog er at definere sin målgruppe den måske allervigtiste faktor, når det gælder effekten af digital marketing på virksomhedens omsætning og vækst. Når man har defineret sin målgruppe kan man lave en målrettet kampange, hvilket fører til flere besøgende da den nøje udvalgte målgruppe vil finde kampangen meget relevant. Det vil også gøre sandsynligheden meget større for, at de besøgende på din hjemmeside bliver fremtidige kunder.
Jo flere kunder du kan tilføje via online synlighed, des større bliver din omsætning og du får dermed en langt bedre procentvis vækst på klinikken.
5. Dine konkurrenter bruger det allerede.
Der er stor sandsynlighed for, at dine konkurrenter allerede benytter sig af digital marketing. Dine potentielle kunder snakker allerede med dine konkurrenter på nuværende tidspunkt. Dine konkurrenter har været hurtige at finde og nemme at komme i kontakt med. Nu skal det endelig være din tur til, at udnytte alle de goder der ved marketing.
Hvis du gerne vil igang med at udnytte alle goderne, uden selv at røre en finger, kan du kontake os her. Vi sørger for din hjemmeside, placering i Google, Facebook-side og interaktion med kunderne. Vi skriver også gerne pressemeddelelser til aviserne, når der sker noget spændende på din klinik.
Kube&Co hjælper dig
Hos Kube Marketing hjælper vi med at lave en målrettet marketing strategi for din klinik. På den måde kan du blot koncentrere dig om at give dine kunder den bedste service, mens vi, via marketing, får skabt mere opmærksomhed omkring din klinik, hvilket vil give flere kunder og en øget omsætning.
Læs mere om vores services i menupunkterne.