Et nyt år er endelig startet, og Danmark vender tilbage til en præ-covid-tilstand. To år er gået siden pandemiens udbrud i Europa. Befolkningen er klar til et frisk pust under den kliniske maske. Turister vender langsomt tilbage til byerne, der er flere fly, der cirkler over København. Byens hjerteslag stiger, når den atter fyldes op med liv. Men der er nogle ting, der bliver hos folket, efter at pandemireglerne er ophævet.
Under nedlukningen blev folk tvunget til at finde nye metoder til interaktion. Overalt i verden bruger folk generelt 27% mere tid på internettet. De 27% betyder, at hvis man brugte to timer på internettet dagligt før pandemien, antages man nu at bruge to timer og toogtredive minutter online. I den digitaliserede verden er det ikke så svært at forestille sig, at nogen bruger to eller flere timer på at søge på nettet. Stigningen i tid brugt online inspirerede denne artikel.
Hvorfor er online markedsføring vigtig?
De fleste er enige om, at online markedsføring er nøglen til fremtiden. Selvom pandemien måske er forbi før eller siden, vil forbrugernes vaner ikke vende tilbage til en tidligere tilstand. Interessen for virtuel tilstedeværelse vil blive ved med at vokse i fremtiden, efterhånden som teknologigiganter udvikler en onlineverden, der går ud over den almindelige internetbrug. Corona-krisen fremskyndede kapløbet om at dominere onlinemarkedet.
Du tror måske, at denne teori bare er endnu en dystopi som Matrix, men i virkeligheden viste en nylig undersøgelse af Accenture, at så tidligt som i 2025 vil det sociale marked vokse til $1,2 trilliarder.
Hvis du genovervejer det, er investering i online markedsføring faktisk det bedste, du kan gøre for din virksomhed. På det hurtigt voksende marked for applikationer kan du finde mange muligheder for at nå ud til dine patienter. For eksempel kan du uploade korte videoer om dagligdagen til platforme som Instagram eller TikTok. På streamingplatforme som Youtube, Spotify eller Tidal kan du dele dine egne tanker og erfaringer i form af podcast. Hvis du åbner en konto på Facebook (som vi har foreslået i en tidligere artikel) eller Twitter, kan du dele dine tanker, billeder, videoer og videnskabelige artikler for at vise din ekspertise til dine patienter uden for konsultationsrummet.
Kube&Co er parat til fremtiden
Hos Kube&Co tror vi på fremskridt. Det er grunden til, at vi er så interesserede i, hvad fremtiden bringer. Vores hovedmål er at skabe et miljø for både vores klienter og deres patienter, hvor de nemt kan navigere og få løst deres problemer. Vi er opsatte på at lære nye metoder til at yde den bedste service. Vores daglige arbejde drejer sig om at finjustere vores kunders online tilstedeværelse, give dem opdaterede hjemmesider, der ikke kun er en nydelse for øjet, men som også fungerer godt. Vi holder øje med patienternes behov og online efterspørgsel, så vi kan optimere vores service. Vi understreger også vigtigheden af sociale medier i markedsføringen og har til hensigt at lave opslag til vores kunder, der er både professionelle og iøjnefaldende på samme tid.
Hvis du har brug for hjælp til at nå dine mål, eller du bare føler, at hele dette marketing-sludder er for meget for dig, så tøv ikke med at kontakte os. Vi kan hjælpe dig.